سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کنگره دوازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از 14 تا 16 شهریور با حضور 600 دانش‌آموز شامل 300 دانش‌آموز پسر و 300 دانش‌آموز دختر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود 

.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در دفترمرکزی اتحادیه برگزار شد، اظهار داشت: کنگره دوازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از 14 تا 16 شهریور با حضور 600 دانش‌آموز شامل 300 دانش‌آموز پسر و 300 دانش‌آموز دختر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از «مرحوم سبزواری»، «مرحوم سلحشور»، «قره باغی»، «مجیدی»، «رحیم‌پور ازغدی»، «سیدحسن نصرالله»، «حجت الاسلام والمسلمین قرائتی» و «حداد عادل» تجلیل می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: «تجدید پیمان با آرمان‌های نظام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران»، «هویت‌بخشی به اعضای فعال و مشارکت در تصمیم سازی‌های کلان»، «آموزش جهت انجام فعالیت‌های جریان‌ساز و ارتقای سطح معنوی و فکری اعضا»، « افزایش روحیه اخوت تشکیلاتی»، «ارتقای سطح آگاهی در حوزه شناخت صحیح از دانش و مبانی استکبارستیزی» و «کسب و ارتقای سطح مهارت‌های لازم در طراحی و اجرای عملیات‌های مختلف فرهنگی» از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

علامتی با بیان اینکه کنگره عالی‌ترین رکن تشکل دانش‌آموزی است، ادامه داد: ترکیب کنگره، متشکل از اعضای قرارگاه ملی است که به عنوان منتخبان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور  توسط اعضای قرارگاه‌های استان انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در فروردین سال 68 در دبیرستان البرز با حضور یک هزار دانش‌آموز برگزار شد، اظهار داشت: در همان کنگره، اساسنامه اتحادیه به رفراندوم گذاشته شد و دانش‌آموزان با رأی‌های «بله» و «خیر»، نظر خود را اعلام کردند که در کنگره‌های اولیه، علاوه بر انتخاب اعضای شورای مرکزی، اساسنامه هم به تصویب رسید و در سال 74، این اساسنامه با تغییراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به فعالیت‌های اصلی و جنبی در کنگره اشاره کرد و افزود: برگزاری اجلاس عمومی جهت استماع گزارش عملکرد دوره قبل شورای مرکزی، رأی گیری و انتخاب 4 نفر از اعضای شورای مرکزی، به نمایش گذاشتن حضور فعال اتحادیه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و صنفی و فراهم کردن زمینه افکار عمومی برای تحقق جنبش دانش‌آموزی، کسب اطلاع از اهداف و برنامه‌ها و تبادل نظر در فعالیت‌های انجمن اسلامی و تدوین بیانیه پایانی در زمینه مسائل فرهنگی، آموزشی، سیاسی و تشکیلاتی، برگزای کمیسیون برای تبادل نظر درباره فعالیت‌های سالیانه اتحادیه و برگزاری کارگروه‌های تخصصی در حوزه مسائل گفتمانی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این کنگره است.

وی در خصوص انتخاب 4 عضو شورای مرکزی، گفت: 2 نفر عضو غیر دانش‌آموز برای مدت سه سال و 2 نفر عضو دانش‌آموز شامل یک دانش‌آموز دختر و دانش‌آموز پسر برای مدت یک سال انتخاب می‌شوند.

علامتی با بیان اینکه شورای مرکزی، بالاترین رکن سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی بوده و کنگره بالاترین رکن تشکل دانش‌آموزی است، اضافه کرد: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه، بالاترین و اساسی ترین رکن اتحادیه است که نظارت عالیه برای تمام شئون اتحادیه را عهده‌دار است.

وی ادامه داد: کنگره شکل گرفته است تا هویت پایین به بالای تشکل حفظ شود و شورای‌مرکزی در حقیقت تلفیقی از این دو رکن یعنی نماینده مقام معظم رهبری و کنگره است. 3 وظیفه شورای‌مرکزی شامل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی است چرا که عده‌ای از اعضای شورای‌مرکزی، منصوب نماینده مقام معظم رهبری هستند و عده‌ای هم در کنگره انتخاب می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: اعضای شورای مرکزی شامل منتخبان، منتخبان نماینده مقام معظم رهبری، دبیرکل اتحادیه و نماینده وزیر آموزش و پرورش است.

وی در خصوص تشکیل کارگروه‌ها در این کنگره گفت: کارگروه «اقتصاد مقاومتی» با حضور حجت‌الله عبدالملکی، «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، «استکبارستیزی و دشمن‌شناسی» با حضور حسن شمشادی، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» با حضور  مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

علامتی از برگزاری مراسم تکریم از اساتید و فعالان فرهنگی تأثیرگذر توسط دانش‌آموزان در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار داشت: در بخش هنر انقلابی از مرحوم سبزواری به پاس یک عمر مجاهدت در شعر حماسی و انقلابی، از مرحوم فرج‌الله سلحشور به پاس یک عمر مجاهدت در سینمای دینی، از اسفندیار قره‌باغی به پاس یک عمر تلاش در موسیقی و سرود ضد آمریکایی، از مجید مجیدی به پاس تولید آثار در حوزه نوجوان و همچنین تولید فیلم حضرت محمد(ص)، در بخش تبیین و روشنگری از حسن رحیم‌پور ازغدی به پاس تلاش در نظریه‌پردازی و تبیین آرمان‌های اصیل انقلابی از قبیل عدالت، در بخش مقاومت اسلامی از سیدحسن نصرالله به پاس حفظ خطوط مقاومت و تحقیر اسرائیل، در بخش تبلیغ دینی از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به پاس یک عمر تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی و اقامه نماز و اخلاص و دوری از کارهای تزئینی، در بخش فرهنگ و ادب از غلامعلی حدادعادل به پاس صداقت در دنیای سیاست و تلاش برای حفظ زبان فارسی تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کنگره از منظومه فکری ـ تربیتی نوجوان رونمایی می‌شود و توافق‌نامه اتحادیه و آموزش و پرورش امضا می‌شود.

 




تاریخ : سه شنبه 95/6/9 | 11:10 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر