سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  :

4 هزار دانش آموز در سراسر کشور در طرح اعتکاف دانش آموزی شرکت کردند 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز،حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در جمع دانش آموزان معتکف در شهرستان فردیس کرج گفت:بالغ بر4 هزار دانش آموز در  بیش از 150مسجد در سراسر کشور در ایام ماه مبارک رجب در برنامه اعتکاف شرکت نمودند.

ایشان با اشاره به اینکه 60درصد این دانش آموزان پسران و 40 درصد دختران هستند افزودند: آیین اعتکاف دانش آموزی با هدف تقویت بنیه دینی و افزایش معرفت دانش آموزان برگزار می شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، فریضه اعتکاف را فرصتی برای تعمیق بخشیدن به باورهای دینی و معنوی دانست و افزود: با توجه به هجمه های دشمنان، ضرورت دارد تا نسل آینده ساز را در مقابل تهاجم فرهنگی آگاه کرد.

حامد علامتی در ادامه افزود : هدف از برگزاری اعتکاف های دانش آموزی انس دانش آموزان با قرآن کریم و نهج البلاغه است همچنین هیئت های دانش آموزی انصارالمهدی"عج" از جمله برنامه های این اعتکاف است ، برگزاری محافل انس با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ؛ محافل مختلف منجمله خیمه های معرفت دانش آموزان ؛  برگزاری برنامه های مختلف علمی و گفت وگوهای مستقیم به محوریت مربیان و روحانیت مستقر در اعتکاف ها و برنامه های مختلف درقالب مسابقات است که در اعتکاف های سراسر کشور انجام می شود.

 


 

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز نیز در این رابطه گفت : دانش آموزان انجمن های اسلامی کرج مخصوصاً ناحیه 2 کرج در شهرستان فردیس در اعتکاف شرکت دارند و دانش آموزان عزیز انجمن های اسلامی که شامل مسئولین و معاونین انجمن اسلامی مدارس هستند .

معظمی در ادامه افزود : انجمن اسلامی مجموعه ای است که در سال 1358  شروع به فعالیت کرده و مجموعه زیرنظرمستقیم نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فعالیت های فرهنگی انجام می شود که در حال حاضر برنامه ای به نام همکلاسی آسمانی است و مآموریتی که دارد بحث یادواره شهدای دانش آموزی است ؛ بحث حلقه های معرفت وقرارگاههای فرهنگی می باشد.

 


 

مدیر آموزش و پرورش منطقه دو کرج در این مورد گفت : در ایام ماه مبارک رجب هستیم و به یاری خدا در ناحیه منطقه 2 کرج مفتخر هستیم که پذیرای 110 دانش آموز در سطح ناحیه در شهرستان فردیس باشیم که معتکف خانه خدا هستند.

فرشته فهمیده در ادامه عنوان کرد : افتخار داشتیم در همه حوزه های که در حال اعتکاف از سوی دانش آموزان عزیزمان با اساتید مختلف جهت آموزش در بین این عزیزان حضور پیدا کنیم و درحوزه های علمی و هنری و مدیریتی حضور داشتیم و با دانش آموزان در این خصوص گفتگوکردیم و مشکلات و مسائل مختلفی در سطح مدارس دانش آموزی خصوصاً جوانان ما پیش آمده و یا اتفاق افتاده را بچه ها در محیطی صمیمانه مطرح کردند و انشاالله با همت همه بچه ها ودوستانی که نمایندگان ما در سطح مدارس هستند به عنوان عضو انجمن اسلامی بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم وگامهای مثبتی در جهت رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم وتربیت داشته باشیم.

 


 




تاریخ : دوشنبه 94/2/14 | 8:51 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر