سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور دانش آموزان انجمن های اسلامی در راهپیمایی سیزده آبان    

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز در این مراسم دانش آموزان انجمن های اسلامی مدارس استان  با برپایی غرفه باشگاه بین المللی ضد صهیونیسم و با نصب بنر پویش ضدآمریکایی و نوشتن جملاتی که چرا مرگ بر آمریگا و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل صعود اعتراضات خود را به این شیاطین بزرگ و به جهانیان اعلام کردند ودر پایان این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و سخنران مراسم راهپیمایی 13 آبان کرج در جمع راهپیمایان گفت: روز 13 آبان سال 1343 یادآور بحث کاپیتولاسیون در دولت و مجلس و درخواست کشور آمریکا که آنها از حقوق قضایی خاصی در ایران برخوردار باشند و آن قیام تاریخی امام (ره) و تبعید امام به ترکیه است. در 13 آبان سال 56 نیز دانش آموزان در حمایت از دانشجویان مقابل دانشگاه تهران آمده و با سر دادن شعار سقوط حکومت شاهننشاهی را خواستار شدند که دژخیمان آنها را به گلوله بست و تعدادی از دانش آموزان در این روز به خاک و خون افتادند تا این رژیم بتواند چند روزی دیگر حکومت خود را ادامه دهد.پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13آبان سال 58 دانشجویان به لانه جاسوسی آمریکا در تهران یورش برده و این سفارت را فتح نموده و اعضای نظامی سفارت را دستگیر کردند. 13 آبان و یا انقلاب دوم به فرموده امام (ره) شکل گرفت.

بی اعتمادی ما به آمریکا خط قرمز ماست/مرگ بر آمریکا پشتوانه قوی عقلانی دارد

 

وی افزود: آمریکا همچنان دشمنی خود را با ایران ادامه داده و آغاز کار وی در ایران با 28 مرداد شروع شد. 25 مرداد شاه از ایران گریخت و چند روز گذشت و آمریکا توسط یکی از ژنرال های خود پول کلانی را به ایران آورد و سرلشکر زاهدی امروز را که پنهان شده بود را واردار به کودتا کرد و عده ای از نظامیان جمع شدند و به خانه نخست وزیر آن روز ( مصدق ) حمله کردند و حکومت وی را ساقط نمودند. من در صبحگاه 28 مرداد شاهد بودم عده ای روی گاری ایستاده بودند و به جای پول دلار آمریکایی توزیع می کردند تا مردم را به تظاهرات بر علیه دولت و به نفع شاه فراری تشویق کنند و حتی فرصت نکرده بودند دلارها را به اسکناس ایرانی تبدیل کنند. در این راستا تعداد 10 سرهنگ کودتای آبکی به راه انداختند و متاسفانه آمریکا از 28 مرداد سال 32 حاکم شد و 25 سال ثروت های ملی، نفت و دیگر معادن ما را به غارت برد و بیش از همه هجمه فرهنگی را بواسطه آنکه ملت مسلمان ایران را از اسلام بازدارند اعمال کرد، تاریخ هجری قمری را به شاهنشاهی 2500 تغییر داد. جشن های 2500 ساله شاهنشاهی و تاج گذاری و اسراف و هدر دادن ثروت های ملی و به غارت بردن تمام ایران اسلامی که هنوز آثار آن در کشور ما برجاست از مصادیق این مهم است.

چمران اظهار داشت: از همان ابتدای انقلاب آمریکا دشمنی خود را آغاز کرده و دیدیم که به قومیت ها و ملت ها پول می دادند و عده ای مزدور در بین آنها که ایران را به ایرانستان تبدیل کنند اما به جایی نرسیدند. قومیت های ایرانی ما ایرانی و مسمانند و ملت ما یکپارچه اند و آنها شکست خوردند. در کودتای نوژه مردم این مهم را خنثی کردند، در طبس حمله نظامی کردند تا اسرای خود را آزاد کنند که به خواست الهی درحالیکه کسی نبود در اثر طوفان شن در فتنه خود سوختند و گریختند. همچنین صدام جنایتکار و نوکر خود را تشویق کردند که به ایران حمله کند و دفاع مقدس به وجود آمد و حمایت همه جانبه از صدام کردند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: جنگ ادامه یافت تا در نهایت هواپیمای مسافر بری ما را در آسمان خلیج فارس ساقط کرده و قریب به 300 نفر را به خاک و خون کشیدند. پس از جنگ نیز دیدیم که در دوران اصلاحات که آماده بهبود روابط با آمریکا بود ایران را محور شرارت خواندند و پس از آن درخواست مذاکره کردند و این مهم به برجام انجامید و در این مدت از هیچ دشمنی کوتاهی نکرد، محاصره، تحریم اقتصادی و در حق ملت ایران روا داشت. اوباما در یکی از سخنرانی ها که به وی اعتراض شد چرا امتیاز به ایران داده است اینگونه می گوید که ما با دوستانمان مذاکره نمی کنیم با دشمن صحبت می کنیم و در مذاکره با آنها باید قدری کوتاه بیاییم در واقع ایران اسلامی را دشمن خود می دانند. ما در حق ملت و مردم آمریکا چه کوتاهی کرده ایم؟ اما دولت آمریکا ما را به عنوان دشمن قلمداد می کند.

وی خاطر نشان داشت: مردم ما به آمریکا هیچگونه اعتمادی ندارند و آمریکا به سخنان خود پایبند نیست، در مذاکرات وعده های خود را عمل نمی کنند و بی اعتمادی ما به آمریکا خط قرمز ماست که باید بر اساس عقل و شعور و اقتدار رفتار کنیم و هر آنچه می خواهیم رسما اعلام کنند. آمریکا خود را ارباب جهان می داند و از تمام سیاست ها و امکاناتش علیه ما استفاده می کن، هر روز تهدید نظامی، فرهنگی و سیاسی می کنند ما را محاصره و مورد هجمه فرهنگی قرار داده و این مظالم را در حق ما روا داشتند. آمریکا طرح مذاکره را گذاشت و پش از مذاکره مراوده و سپس در کشور ما نفوذ را عمال می کند تا طرح بر اندازش را به اجرا درآورد.

چمران همچنین گفت: آمریکا طرح براندازی را در فتنه 88 به اجرا گذاشت اما موفق نشد چرا که ملت ما با اقتدار پشت سر رهبری در مقابل این توطئه ایستاد و خدای بزرگ او را  پیروز کرده و از خطر رهایی یافت. آمریکا نفوذ در ایران اسلامی را از دو مسیر فشار خارجی و دیگری از مسیرهای فریبکارانه داخلی و بازسازی چهره آمریکا و بزک کردن چهره خود دنبال می کند. امروز اربابی آمریکا پایان پذیرفته و می بینیم که در چه مخمصه بزرگی افتاده است اما عده ای از سیاستمداران و صهیونیست ها نمی خواهند بپذیرند که کشوری چون ایران اسلامی بر اساس اعتقادات مکتبی و الهی خود و سلاح بران شهادت در برابر زورگویی های ارباب ستمگر ظالم سالها ایستاده و به قدرت رسیده است و امروز اقتدار ایران در دنیا مثال زدنی است اما در نهایت به اجبار قبول خواهد کرد.

مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود آمریکا حلال مشکلات خاورمیانه نیست بلکه خود مشکل این منطقه است. آمریکا در افغانستان نفوذ کرد و با داعش در سوریه ورود کرد و عربستان را وادار کرد به یمن حمله کند بنابراین آمریکا مشکل ساز اصلی است و برخی فکر می کنند اگر ما با آمریکا دست دهیم اقتصاد و مسائل داخلی حل خواهد شد. همچنین فرمودند: مگر ابتدای انقلاب سفارت آمریکا در ایران نبود؟ پس چرا دشمنی کرد لذا نباید فریب این مسکبر را خورد. بنابراین پر رویی آمریکا را به خوبی شاهدیم و وزیر امور خارجه آنها می گفت چه سیاستی باید دنبال کنیم تا حکومت را بر اندازیم. می گوید اسد باید از سوریه برود و منطقی نیست و در بسیاری از کشورها با کودتای مخملی این مسائل را به وحود آوردند. ریاست جمهور انتخاب شده را زندانی کردند و مبارک جنایتکار را آزاد کردند، در بحرین پایگاه نظامی ساختند و از آل سعود حمایت کردند. رهبر فرمود جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا و بدون بیم از دشمن علیه ظلم و سلطه و استکبار فریاد می کشد و مرگ بر آمریکا پشتوانه قوی عقلانی دارد. ما باید در مقابل یاغی گری ها باید بر بصیرت خود بیافزاییم و پیرو خط امام و رهبر که خط عاشورای حسینی است باشیم تا به پیروزی نهایی دست یابیم. برنامه ریزی فرهنگی و مبارزه با فرهنگی وارداتی، اقتصاد مقاومتی در برجام و اتکا به خود و توانیی برای مقابله با دشمن باید در راس امور ملت باشد.

 


 




تاریخ : چهارشنبه 94/8/13 | 2:44 عصر | نویسنده : نجات غریق | نظر