سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیانیه اتحادیه البرز - روز قدس

بسم الله الرحمن الرحیم
 اگر در راه دین از شما یاری طلبیدند بر شما واجب است که آنها را یاری کنید. انفال/ 72

«مسؤولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملّت‌های اسلامی از مبارزه با [اسرائیل] این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی، از قطرات پراکنده پیروان اسلامی و توان معنوی اُمّت محمّد صلّی الله علیه و آله و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله در سراسر جهان، اسرائیل را از گذشته جنایت‌بار خود پشیمان و سرزمین‌های غصب شده مسلمانان را از چنگال آنان خارج کرد.»                                             امام خمینی (ره) ـ پنجم مرداد 1366
در روزهای اخیر، رژیم پوشالی، با استفاده از حجاب جام جهانی فوتبال گستاخانه و با حمایتهای بی شرمانه آمریکا و انگلیس پا را از گلیم خود بیرون نهاده و به سرزمین مقدس فلسطین تعرض جدیدی را شروع نموده است و در این شرایط که در چهار گوشه جهان صدای اعتراض آزادیخواهان عالم به آسمان برخاسته، سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات اسرائیل مهر سکوت بر لب زده‌اند.
امسال درحالی به روز قدس می‌رسیم که جهان، یک بار دیگر شاهد کشتار و نسل کشی بی‌محابای ملتی است که پای شرف، خاک، هویت و تاریخش ایستاده است. بار دیگر، شاهدیم که زنان و مردان غزه بی‌گناه پرپر می‌شوند و کودکان و نوجوانان معصوم فلسطین و غزه با نفیر وحشت موشک‌ها و گلوله باران‌ها بر خاک می‌افتند؟
چشمان جهان نظاره گر فجیع‌ترین و شدید‌ترین جلوه‌های وحشی‌گری، ظلم و تجاوز به زنان، کودکان و مردمان بی‌گناهی است که در گستره بی‌غیرتی مجامع بین المللی و چراغ سبز استکبارصورت می‌گیردو در این میان، دردناک‌تر و وحشتناک‌تر، سکوت و بی‌تفاوتی سازمان‌های عریض و طویل پرادعا و حراف بین المللی است.
اکنون، کودکان فلسطینی در پشت دیوارهای بلند غزه، منتظر کمک دو میلیارد مسلمان و میلیون‌ها انسان آزاده جهان هستند. درنگ جایز نیست. سکوت جایز نیست. می‌توان گوشه‌هایی از رنج و مرارتشان را به جان چشید و همصدا با آزادگان و شرافتمندان جهان اعلام کرد که کشتن انسان و مرگ انسانیت دیگر بس است.
جنایات رژیم صهیونیستی که به پشتوانه آمریکا و حامیان غربی در چند روز اخیر با شدت بیشتری علیه مردم مظلوم غزه در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد نه تنها با ادعای حقوق بشر و ترویج اصول دموکراسی که توسط دنیای غرب مطرح می‌شود سنخیتی ندارد بلکه در تضاد کامل با روح و جوهره این اصول است.
دانش آموزان، مربیان و پرسنل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز در روز جهانی قدس یکبار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می نماید که با تمام تلاش خود در جهت اهداف نهضت جهانی اسلام کوشیده و به پیروی از همکلاسی های آسمانی خود در فلسطین که این روزها بر شمار آنان نیز افزوده شده است، از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.




تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 11:0 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر

بیانیه اتحادیه البرز پیرامون اتفاقات اخیر فرهنگی استان

 

بسمه تعالی
بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز در پی خطبه های نماز جمعه کرج در تاریخ 13 تیر 93


یکى مسئله‌ى فرهنگ است؛ هر جا میگوییم فرهنگ، مقصود ما از فرهنگ، یعنى فرهنگ انقلابى، فرهنگ اسلامى، یعنى ایجاد حرکت فرهنگى بر مبناى اسلام و بر مبناى ارزشهاى اسلامى و حرکت دادن جامعه به معناى حرکت فرهنگى به سمت اهداف اسلامى، تقویت فرهنگ اسلامى و باور اسلامى و آداب اسلامى و اخلاق اسلامى و سنتهاى اسلامى؛ فرهنگ این است. این‌جور نیست که به هر شکلى ابزارهاى فرهنگى در کشور به‌وجود آمد، ما خوشحال بشویم که بله، فرهنگ پیشرفت کرده؛ نه، پیشرفت فرهنگ و تکیه‌ى روى فرهنگ به معناى فرهنگ انقلابى است، فرهنگ اسلامى است، فرهنگ دینى است.

 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‌

مسئله فرهنگ و سبک زندگی مدت هاست که از دغدغه های اصلی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) و همچنین همه دلسوزان و دلبستگان به انقلاب اسلامی است. نامگذاری سال 1393 تحت عنوان"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و تاکیدات مکرر معظم له و تذکرات پی در پی ایشان به عوامل اجرایی ونظارتی در این دو حوزه وبالاخص در حوزه فرهنگ نشانگر اهمیت ویژه این موضوع است.
حال در مقطع حساس و مهم کنونی  که قلب و روح آحاد امت اسلامی مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی و اعتقادی قرار گرفته است و دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همه آنچه در توان دارند را در راه ازبین بردن و منحرف کردن ارزشهای شرع مبین اسلام و انقلاب به کارگرفته اند،انتظار می رود مسئولینی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم موثر در این امور هستند این تهاجم را جدی گرفته و درصدد مقابله با آن و حفظ و صیانت از ارزشهای انقلاب برآیند.اما رویه ای که برخی از مسئولین ذی ربط در سالهای گذشته  اتخاذ کرده اند نه تنها این امر را تسهیل نکرده است بلکه در برخی موارد به تضعیف ارزشهای یاد شده منجر شده است. این رویه که اخیرا نیز شدت گرفته است موجی از نگرانی را در دل مردم دلسوز و دلبسته به انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.
با ورود به ماه مبارک رمضان و فراهم شدن ظرفیت عظیم معنوی در فضای جامعه  متاسفانه در برخی موارد شاهد برخی حرکات و اعمال از ناحیه مسئولین هستیم که بیشتر نوعی ناشی گری فرهنگی و استفاده غلط از فضای ماه مبارک رمضان محسوب میشود. برگزاری جشن ها و فستیوال هایی در سطح شهر با عنوان "جشن رمضان" که انتظار میرود مراسمی جهت تعظیم و تکریم این ماه عظیم باشد تبدیل به جولانگاه مصادیق بارز بی احترامی و بی اعتنایی به مبانی شرعی و انقلابی میشود و عجیب آنجاست که خود نهادهای فرهنگی واجتماعی ایجاد کننده این بستر و فضا هستند.
این دید التقاطی و سیاست های غلط که تحت الفاظ زیبایی مانند جذب حداکثری و تامین ذائقه مردم و حرف هایی از این دست و تحت لوای آزادی و روشنفکری و پرداختن بیش از حد به مبانی و مشکلات دیگر جامعه به منظور کمرنگ کردن این بحران عظیم اجتماعی- فرهنگی نه تنها در مورد یاد شده بلکه در موارد متعدد همچون تعظیم شعائر اسلامی،رعایت قوانین اجتماعی،عفاف و حجاب,آموزش و تربیت و...نیز دیده میشود که گویا به مرور تبدیل به نوعی شیوه برای مسئولین ذیربط برای فرار کردن از مسئولیت و اجتناب از ارائه و عملی کردن راهکار هاست
شدت گرفتن این نوع تصمیمات و عقاید به جایی رسیده است که اخیرا اعتراض جدی و تذکر ویژه نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه محترم کرج حضرت حجه الاسلام و مسلمین حسینی همدانی را در پی داشته است(1) و ایشان با انتقاد صریح از وضع مدیریت فضای فرهنگی شهر خواستار اقدام جدی مسئولین شدند .اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز  حمایت،اطاعت وهمراهی خود را از بیانات ایشان اعلام داشته وبه مسئولین امر مجددا وجود انحراف و التقاط در مدیرت فضای شهر و تهدیدات جدی که روح و قلب جوانان و مردم را در معرض خطر قرار داده است گوشزد مینماید و خواستار برخورد قاطع و جازم با این دست اقدامات ضدفرهنگی و بازنگری در سیاست های فرهنگی و نوع اجرای آن است.

اللهم عجل لولیک الفرج
والسلام علی من اتبع الهدی  
17 تیر 1393 مصادف با 10 رمضان المبارک 1435

(1) به نقل از هادیان البرز: نماینده ولی فقیه در استان البرز  گفت :به بهانه جشن ماه مبارک رمضان این روزها اتفاقاتی در استان البرز و استفاده از بیت المال جهت ترویج فحشا در برخی از مکان های دولتی بوجود آمده که به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است و این درست نیست.
آیت الله همدانی در توضیح این مسئله و اعتراض به حضور خواننده خارج نشین در البرز عنوان کرد: به مسئول بی عرضه ای در این زمینه تذکر می دهم و در پاسخ می گوید که از تهران تحت فشار هستم فلذا بنده کاری با تهران ندارم و به شدت  با ترویج بی بندو باری و اشاعه فحشا مخالفم.وی این اتفاقات دور از شان ماه مبارک رمضان دانست و تاکید کرد: این جشن ها که مروج فحشا است باید جمع شود و به مسئولان مربوطه هشدار می دهم تا امشب این آقایان این مجالس را جمع کنند.




تاریخ : چهارشنبه 93/4/18 | 11:25 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر