سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توسط دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان؛

هشت محور کلیدی برای سال 94 دراتحادیه انجمن‌های اسلامی داشن‌آموزان‌تشریح شد


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در همایش راه روشن (3) و در جمع مسئولان استانی اتحادیه گفت: به نیت امام هشتم، حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) هشت محور اساسی در دوره جدید تبیین شده است که با رهنمودهای نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه و نقش‌آفرینی دفترمرکزی و همت و تلاش استان‌ها صورت خواهد گرفت. 


به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در همایش راه روشن (3) و در جمع مسئولان استانی اتحادیه گفت: اگر مصداقی از مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را بیاوریم بی شک نام  مسئولان اتحادیه استان‌ها رده می‌شود چرا که ما هم یعنی بنده و تیم دفترمرکزی شما را به عنوان الگو قرار می‌دهیم.

وی افزود: خدا را شاکریم، عنایاتی که از سوی خداوند متعال به مجموعه نورانی و انقلابی ما است همیشه بوده و خواهد بود. این چند دلیل دارد و یکی از آن‌ها این بوده که بنیانگذار آن یک مرد انقلابی و خدایی بود و جادارد اینجا یادی کنیم ازحضرت امام راحل و شهدای عزیر دانش‌آموز و یا معلمانی که لبیک گفتند به فرمان امام خمینی(ره)  و آبیاری این نهال بر اساس خون شهدای گرانقدر صورت گرفته است ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری که این مجموعه نورانی و انقلابی ما با نفس ایشان است که فعالیت می‌کند و توسط نماینده معظم له که شخصیت اخلاقی مدیریتی و سیاسی و شخصیتی به تمام معنای دینی در کنار این مجموعه است از طرفی نیت پاک و معصومانه دانش‌آموزان و مسئولان استان‌ها می‌باشد.

علامتی خاطرنشان کرد: آن چیزی که نقش راه ما در این سال جدید را مشخص می‌کند رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت‌های نماینده رهبری در اتحادیه و اسناد بالا دستی و سند چشم انداز که امسال آخرین سال آن است و نظام جامع فکری تربیتی و مشاوران گوناگون در اتحادیه وجود دارد و شورای مرکزی که در جایگاه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند که ان‌شاءلله بتوانیم با این ظرفیت‌ها در دوره جدید به یک نقطه مطلوبی برسیم. مدیریت اتحادیه مدیریت ارزشی است و هر جا احساس تکلیف می‌شود باید وارد عمل شوند.

انسجام بخشی به اسناد راهبردی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: به نیت امام هشتم، حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) هشت محور اساسی در دوره جدید تبیین شده است که می‌توان در مرحله و محور اول به انسجام بخشی به اسناد راهبردی اتحادیه اشاره کرد و از آنجا که امسال سال آخر سند چشم‌انداز اتحادیه است لذا ضروری است که با هدایت‌های نماینده مقام معظم رهبری و با محوریت شورای‌مرکزی این سند به روز رسانی شود در این راستا لازم است با کار کارشناسی دقیق و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، میزان دقیق تحقق چشم انداز 10 ساله را احصا کنیم وضعیت موجود تشکل و شرایط محیطی مدنظر قرار گیرد و افق‌ها و چشم انداز  بعدی اتحادیه مشخص شود.

بازسازی ساختار سازمانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

وی ادامه داد: محور بعدی بازسازی ساختار سازمانی اتحادیه است و مدتی است که بازسازی ساختار سازمانی اتحادیه در دستور کار دفترمرکزی قرار گرفته است و مقدمات آن فراهم شده لذا یکی از دغدغه‌های مهم حقیر و تیم دفترمرکزی تسریع در این اقدام است و بهسازی ساختار با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته ما است آخرین بار این بازسازی در سال 89 بوده و دوباره باید به روز شود و تغییر ساختار به معنای ایراد و اشکال در سال‌های گذشته نیست بلکه در این تغییرات و منطقی‌سازی و استفاده حداکثری ظرفیت‌ها و تسهیل فرایندها  می‌باشد.

 

تقویت ظرفیت کارشناسی دفترمرکزی

علامتی خاطرنشان کرد: تقویت ظرفیت کارشناسسی دفترمرکزی محور بعدی در این راستا می‌باشد و اتحادیه عزیز ما سرشار ظرفیت کارشناسی بالقوه در بین فارغ‌التحصیلان و پیشکسوتان است و همه افرادی که در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ارتباط بوده است. اتحادیه باید در مقاطع مختلف از بهترین ظرفیت کارشناسی استفاده کند باید از فعال ترین اندیشه‌ها در اتحادیه به صورت موضوعی استفاده شود.

توجه به رویکرد الگوسازی در همه زمینه‌ها

وی با اشاره به محورچهارم (توجه به رویکرد الگوسازی در همه زمینه‌های الگوسازی) گفت: یکی از روش‌های تبلیغی و ترویجی است و اگر می‌خواهیم شاخص یک انجمن اسلامی خوب را به مدارس معرفی کنیم و آنها را به این سمت (انجمن اسلامی موفق) سوق دهیم راهش این است که الگوسازی کنیم. الگوسازی یعنی شناخت واقعی یک انجمن اسلامی خوب و موفق و معرفی آن می‌باشد. حتی برای رسیدن به یک اتحادیه استان مطلوب نیز باید الگو معرفی کنیم و الگوسازی باید در دستور کار اتحادیه در دوره جدید باید قرار بگیرد.

تقویت برنامه‌سازی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: محور پنجم تقویت برنامه‌سازی می‌باشد که در این راستا باید متناسب با اهداف تربیتی اتحادیه که در اسناد راهبردی و پشتیبان ما تعیین شده بتوانیم مجموعه متنوع و جذاب از مدل‌های برنامه‌ای و عملیاتی طراحی کنیم که این رویکرد کلیدی با محوریت و همکاری استان‌ها و نقش‌آفرینی دفترمرکزی انجام خواهد پذیرفت تا به فضل الهی بتوانیم برنامه‌هایی روز آمد و جذاب و متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در سطح ملی طراحی کنیم آن را با اقتضائات استانی و شهرستانی و مدرسه‌ای  به طور مشخص بومی سازی کنیم.

حفظ، تقویت و اعتلای نظام ارتباطی درون و برون تشکیلاتی

وی گفت: محور ششم حفظ،ت قویت و اعتلای نظام ارتباطی درون و برون تشکیلاتی می‌باشد که  درسال‌های اخیر بحمدلله نظام ارتباطی درون و برون تشکیلاتی شاهد اتفاقات خوب و مبارکی بوده است که لازم است در دوره جدید این نظام با سرعت بیشتری تحول یابد و به سمت کمال حرکت کند. لذا در این مسیر از پیشنهادات، انتقادات  و ایده‌های شما استقبال می‌کنیم.در این رویکرد دوب خش مطرح می‌شود که در زمینه درون تشکیلاتی که با رویکرد اخوت ایمانی می‌باشد و در بخش برون تشکیلاتی استفاده از ظرفیت‌ها، ارتباط با سازمان‌های مختلف می‌باشد.

بهره‌مندی از فرصت‌ها برای ایفای نقش جنبشی اتحادیه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: بهره‌مندی از فرصت‌ها برای ایفای نقش جنبشی اتحادیه محور هفتم می‌باشد که در این محور، تحولات عالم به ویژه تحولات منطقه‌ای و خصوصا تحولات مرتبط با انقلاب اسلامی اقتضا می‌کند اتحادیه ماموریت خود را در هر یک از این موقعیت‌ها بشناسد و نقش خود را ایفا کند تربیت در دل جریان‌سازی اتفاق می‌افتد و نیروسازی و جریان‌سازی باید توامان اتفاق بیفتد و حلقه مفقوده در امر شبکه‌سازی است که این شبکه‌سازی در دست شماست.

تاکید بر برنامه‌های محوری اتحادیه و جهت دهی برنامه‌های جدید خلاقانه زیر چتر برنامه‌های محوری

وی در پایان گفت: محور هشتم و رویکرد آخر تاکید بر برنامه‌های محوری اتحادیه و جهت‌دهی برنامه‌های جدید خلاقانه زیر چتر برنامه‌های محوری، بسیاری از برنامه‌هایی که رویکرد قرآنی دارند و جدید و متنوع هستند در قالب هیئت‌های انصارالمهدی(عج) قابل پیش‌بینی هستند و بسیاری برنامه‌های جنبه معرفتی و فکری دارند در بستر خیمه‌های معرفت خود را نشان می‌دهند و از این جا باید از برنامه‌های خلاق و مبتکرانه استفاده کنیم و همکلاسی آسمانی یکی دیگر از برنامه‌های محوری ما است که از آن غفلت شده است و برنامه‌های علمی که به مدد شهدا و همت شما و هدایت‌های نماینده مقام معظم انجام خواهد شد.

 

 




تاریخ : شنبه 94/1/22 | 8:17 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر