سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در مصلی بزرگ کرج


به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز، اعتکاف دانش آموزی رمضانیه با حضور دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی استان البرز و با همکاری آموزش و پرورش کل استان و امام جمعه محترم کرج از نیمه شب یکشنبه 21 تیر ماه به مدت سه شب در مصلی بزرگ کرج آغاز شد.

صبح روز اول این مراسم با حضور مسول اتحادیه استان و معاونت برادران و تشکیل خیمه معرفتی با دانش آموزان و گپ و گفتی صمیمی انجام گردید.

روز دوم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموز و پرورش همراه بود،وی اهداف اعتکاف دانش آموزی را احیای سنت نبوی دانست که در دهه آخر ماه مبارک رمضان اعتکاف داشته اند و هم اینکه بتوانیم مسائل اعتقادی، اخلاقی، و دینی را در میان دانش آموزان به سطح بالایی ارتقا دهیم. دانش آموزانی که در ماه مبارک رمضان کنار خانواده های خود و سفره های رنگین مهمانی ها شرکت می کنند در اعتکاف با یک افطار ساده، به دور از خانواده و در کنار دانش آموزان و هم نوعان خود یک زندگی ساده را تمرین می کنند که این مهم باعث می شود که بتوانند در آینده با سبک افطاری ساده و بدون اسراف عادت کرده و این مهم در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی به آنها کمک خواهد کرد  .

دانشور اظهار داشت: قران خوانی، ادعیه خوانی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی مختلف از جمله برنامه های این 3 روز برای دانش آموزان معتکف بوده و اتحادیه انجمن های اسلامی در این راستا بسیار تلاش کرده اند که بتوانند اوقات اعتکاف 3 روزه را غنی سازند. بواسطه اعتکاف دانش آموزی هیچگونه هزینه ای از دانش آموزان دریافت نشده و به همت خیر انجام شده است  .

در ادامه و در روز سوم و پایانی  این مراسم معنوی  برنامه های از قبیل کارگاه معرفت شناسی و اخلاق و هیآت دانش آموزی انصار المهدی"عج" تشکیل شد.

 

 

 

 

 




تاریخ : دوشنبه 94/4/22 | 9:26 صبح | نویسنده : نجات غریق | نظر