سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اعلام کرد:

جزئیات برنامه‌‌ «فرزندان رمضان»/ برگزاری پویش تصویری افطاری ساده/ گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به ارائه جزئیات برنامه «فرزندان رمضان» پرداخت و گفت: برگزاری پویش تصویری افطاری ساده، طرح اکرام ایتام به مناسبت ولادت امام حسن(ع) و گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی از جمله این برنامه‌هاست

.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در دفترمرکزی اتحادیه برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی ـ تربیتی با عنوان «فرزندان رمضان» ویژه اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور و همچنین شبکه کادر و پشتیبان آغاز شده است.

وی ادامه داد: اهداف برگزاری این برنامه شامل «ارتقای سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوانان نسبت به ارتباط با خدا و تقویت روحیه توکل و اخلاص»، «ارتقای سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوانان نسبت به تلاوت و تدبر در قرآن کریم»، «ایجاد علاقه به محیط و جمع مؤمنانه و اعتماد به اتحادیه به عنوان تشکل مطلوب اسلامی برای نوجوان امروز» و «ایجاد انگیزه، امید و شناخت نسبت به حضور و فعالیت در تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان» است.

علامتی افزود: متولی این برنامه‌ها در سطح استانی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان‌ها، در سطح شهرستان‌ها، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌ها و اجرا کنندگان آن، دانش‌آموزان عضو اتجادیه هستند؛ ضمن اینکه مخاطبان این برنامه نیز دانش‌آموزان عضو و کادر و مربیان اتحادیه هستند، البته دانش‌آموزان دیگر نیز در برنامه‌های عمومی اتحادیه می‌توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به صورت یک سبد برنامه‌ای ارائه می‌شود، گفت: تعداد برنامه‌ها زیاد است و هر کس متناسب با سلایق و علایق از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شود.

حفظ سوره ملک در ماه مبارک رمضان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: هر ساله از سوی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سوره و آیه سال معرفی می‌شود که سوره امسال، «ملک» است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در ایام ماه مبارک رمضان، فرصت دارند تا سوره «ملک» را حفظ کنند و در روز پنج‌شنبه 24 تیرماه 1395 آزمون حفظ این سوره در سراسر کشور برگزار می‌شود.

علامتی با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی و شفاهی و همزمان در کل کشور برگزار می‌شود، افزود: نفرات برتر این آزمون، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

 طرح اکرام ایتام به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)

علامتی با بیان اینکه روز نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز اکرام در تقویم ثبت شده است، اظهار داشت: در طرح اکرام، دانش‌آموزان به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان و ایتام اقدام خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به قرارگاه‌های عملیات شهری سپرده شده است، افزود: این طرح در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و در شب‌های قدر توزیع اقلام انجام می‌شود؛ البته این طرح با نظارت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و با هماهنگی کمیته امداد امام(ره) برگزار می‌شود.

پویش تصویری افطاری ساده

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب بر ترویج افطاری‌های ساده به عنوان یک سنت حسنه تأکید ویژه و مکرر داشته‌اند، گفت: در این بخش دانش‌آموزان در قالب «ترغیب خانواده به برگزاری مراسم افطاری ساده در مهمانی‌ها و ضبط تصاویر»، «جریان‌سازی و ترغیب اقوام به برگزاری مراسم افطاری ساده در مهمانی‌ها و ضبط تصاویر» و «برگزاری ایستگاه‌های صلواتی به منظور پخش افطاری ساده در محله و ضبط تصاویر» و همچنین طرح‌های ابتکاری فعالیت می‌کنند و آثار ضبط شده را از طریق ایمیل به نشانی ayandehsazan.ir@chmail.ir  و شبکه اجتماعی به شماره تلفن 09216635383 ارسال کنند.

گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی

علامتی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه ویژه دختران نیز اجرا می‌شود که گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی است که این برنامه به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در قالب هیئت‌های انصارالمهدی(عج) در روز پنج‌شنبه 27خرداد 1395 برگزار می‌شود. وی ادامه داد: پیشنهاد شده است در این مراسم سخنرانی‌هایی با محوریت شخصیت والای حضرت خدیجه(س)، بیان ویژگی‌های انقلابی حضرت خدیجه(س)، نقش حضرت خدیجه(س) در صدر اسلام و جایگاه حضرت خدیجه(س) در نزد پیامبر(ص) انجام شود ضمن اینکه دعای کمیل و ختم یک سوره قرآن صورت گیرد.

وی  به انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و عنوان کرد: اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هیئت انصارالمهدی(عج) با حضور در بقاع متبرکه در اجرای مراسم مذهبی مشارکت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچنین از برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه در برخی از پایگاه‌های اتحادیه خبر داد و گفت: ثبت نام این مراسم معنوی آغاز شده است و زمان برپای آن در دهه آخر ماه مبارک رمضان است.

وی از جمله‌ برنامه‌های موردی استان‌ها را جزء‌خوانی قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان، برپایی مراسم لیالی قدر، برپای سفر افطاری ساده برای روزه اولی‌ها، برپایی کرسی تلاوت قرآن و اعزام مبلغ برای مدارسی که درخواست داشتند برشمرد.

علامتی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که برای روز قدس در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های خیابانی در مسیر راهپیمای و روایتگری دانش‌آموزان از جمله این موارد است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچنین از حضور خودجوش دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مراسم تشیع پیکر مرحوم حمید سبزواری شاعر انقلاب خبر داد.

لازم به ذکر است در حاشیه این نشست خبری دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌های ماه مبارک رمضان اتحادیه را با زبان آذری برای خبرنگاران شبکه‌های ترکیه تشریح کرد

 




تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 2:29 عصر | نویسنده : نجات غریق | نظر