سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

اتحادیه از ریشه دار ترین تشکل ها و مجموعه های انقلاب است


به گزارش روابط‌عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان البرز، محمدمهدی سلیمی مسئول اتحادیه استان به همراه کادر استان روز دوشنبه 13دی ماه با مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز دیدار و گفتگو کردند 

در ابتدای جلسه خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی گفت:اگر بخواهیم تاریخچه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را ورق بزنیم، اتحادیه از ریشه دار ترین تشکل ها و مجموعه های انقلاب است و خود بنده هم عضو انجمن اسلامی بودم و زمانی که ما دانش آموز بودیم هیچ تشکل دیگری نبود و بعد از آن بنده از طریق اتحادیه با بسیج آشنا شدم. 

در مدرسه یک تشکل به نام انجمن های اسلامی دانش آموزان بود که این مجموعه مسئولیت اداره کتابخانه،برگزاری صبحگاه ها،برنامه های سیاسی، عبادی،عقیدتی و آموزش نظامی را برعهده داشت. که در نهایت یک دانش آموزی را آماده می کرد و روانه جبهه ها می کرد که ثمره این تلاش ها و فعالیت ها، امروز افتخار 36000هزار شهید دانش آموزی است که برای ابد بر سینه آموزش و پرورش است.

ایشان افزودند: انجمن های اسلامی دانش آموزان بعد از جنگ هم بلافاصله به میدان آمد و با برگزاری کلاس های پیش کنکور و چاپ جزوات آینده سازان مسئولیت تقویت بنیه علمی دانش آموزان انجمن و سایر دانش آموزان را بر عهده گرفت. که خود بنده هم از مصرف کنندگان همین جزوات بودم.

 

ساکی گفت: واقعاً اتحادیه هم در زمان دفاع مقدس و هم بعد از دوران دفاع مقدس و همچنین زمانی که دانش آموزان کم و کاست های علمی داشتند به جامعه تعلیم و تربیت کشور خدمات ارزنده ایی ارائه کرد. و تا به امروز هم با برنامه های متفاوتی همچون خیمه های معرفت، موسسه های علمی و انتشاراتی که دارد سابقه بسیار خوبی را رقم زده است و لذا بنده به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نگاه مثبتی دارم.

ایشان در پایان افزودند: انجمن اسلامی دانش آموزان همیشه مشی اعتدالی داشته و هیچ گاه و هیچ برهه ایی از زمان در برنامه ها و فعالیت های بچه های انجمن اسلامی رگه افراط گری ندیدیم و همیشه با اعتدال و منطق و روش هایی که مبتنی با آموزه های دینی می باشد کارش را پیش برده است و امیدوارم با همین نگاه و شیوه کمک کند که نظام تعلیم و تربیت موفق باشد.

در ادامه آقای مهرانی نیا معاون فرهنگی و پرورشی استان ضمن تبیین برنامه های فرهنگی و پرورشی،اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را فرصت مغتنمی برای برای عرصه تربیتی عنوان کردند.

در ادامه محمدمهدی سلیمی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه سازنده مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان به اتحادیه و عرصه تربیتی، به تشریح برنامه‌ها، اهداف و ماموریت‌های کلان اتحادیه پرداخت و مطالباتی را از حوزه آموزش و پرورش برای تسریع در روند کارها داشتند.

سلیمی گفت: در استان البرز آنقدر کار زمین مانده در حوزه پرورشی و تربیتی داریم که جای پرداختن به مسائل فرعی نیست و ما باید یک جمعی با نگاه تربیتی و سازنده در استان تشکیل دهیم.

ما وظیفه خود می دانیم که با تشکل های دانش آموزی یک جمع دوستانه و هدفمند داشته باشیم و همچنین جلسات ماهانه برگزار گردد تا کارها بهتر و سازنده تر پیش برود.

ایشان در ادامه با اشاره به فرمایشی از امام خامنه ای(مدظله العالی) که فرمودند:مهم ترین کار کشور آموزش و پرورش است گفتند در حال حاضر نگرانی مدیران پرورشی و تربیتی دغدغه مند در آموزش پرورش هم این است که بعد از ما چه کسانی علم تربیتی و فرهنگی کشور را در آموزش و پرورش به دست خواهند گرفت.بنابراین باید هرچه بیشتر عرصه را برای فعالیت دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

انشاالله سند طرح تحول که در حال حاضر مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش است به صورت اکمل اتفاق بیافتد که ما مهمترین بستر برای ساختن نیروهای تراز انقلاب اسلامی را آموزش و پرورش می دانیم.

 

ایشان بیان داشتند:این دغدغه نسل اول انقلاب که این فرهنگ نسل اول انقلاب، که با آن دیدگاه های مخلصانه و جهادی انقلاب کردند و سختی های بسیاری را متحمل شدند، چگونه به نسل های بعدی منتقل کنیم دغدغه ارزشمندی است،که در همین راستا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نمایشگاه های مدرسه انقلابی را در دهه فجر و در مدارس برگزار می نماید که با روایت گری خود دانش آموزان در مورد کارنامه سیاه پهلوی، زندگینامه امام(ره) ، دستاوردهای انقلاب اسلامی،شخصیت های انقلاب،آینده انقلاب،شهدای هسته ای و ... می باشد.


 




تاریخ : سه شنبه 95/10/14 | 2:2 عصر | نویسنده : نجات غریق | نظر